Washington
15. marca (TASR) - Výdavky spotrebiteľov v USA, ktoré minú online,
dosiahnu v tomto roku rekordný 1 bilión USD (912 miliárd eur), očakáva
poradenská spoločnosť Adobe Analytics. TASR o tom informuje na základe
správy agentúry Reuters.
Podľa prognózy Adobe Analytics výdavky na e-komerciu v porovnaní s rokom
2021 stúpnu o 13 %. Hlavným dôvodom je zmena v správaní spotrebiteľov,
ktorí viac nakupujú online, urýchlená pandémiou. Za uplynulé dva roky
poznačené koronakrízou tieto výdavky dosiahli celkovo 1,7 bilióna USD.
"Pandémia bola dôležitým momentom pre e-komerciu. Nielenže urýchlila
rast počas takmer dvoch rokov, ale tiež ovplyvnila typy tovarov, ktoré
sú spotrebitelia ochotní nakupovať online," uviedol analytik Adobe Digital Insights Vivek Pandya.
Online výdavky na potraviny počas pandémie prudko vzrástli, keď sa v
minulom roku zvýšili o 7,2 % po tom, čo sa v roku 2020 viac než
zdvojnásobili. Naopak, online nákupy oblečenia stúpli len mierne, pričom
elektronika potvrdila svoje postavenie top kategórie v rámci online
nakupovania.
(1 EUR = 1,0960 USD)